lørdag 7. januar 2012

Arbeidslyst

Med sneen som kom i natt så fikk jeg slik arbeidslyst og lyst på ertesuppe,mat som smaker etter julematen,
så da var det bare og sette i gang og koke.













Ser godt ut ,og det kan jeg svare med et stort
JA at det var veldig godt.















Fikk jo mere arbeidslyst så da måtte det bli
brød på menyen med revet gul ost i.Oppskriften har jeg i hodet ,eller rettere sagt har ikke noe oppskrift,
blander sammen det jeg tror blir godt.





Hadde også litt hjelp av vesle jenta i huset,hun laget noen minjatyr brød ,
Brødene ble gode.
Jeg pleier og kjøpe en pose med Kornbrød og tar halve den og blander med hvetemel så mye du føler selv,tre never havregryn litt salt og en pk gjær 50gr.
Varmer vann med litt olje i.Litt varmere en fingervarmt for jeg bruker tørr gjær.Heves til dobbel str, bakes ut og hever igjen.Stekes på 225 gr i 20 til 25 min så skrur jeg varmen ned til 200gr resten av tiden.Stekes ca 45 min nest nederst i ovn.




Nå sitter jeg og koser meg med tente lys os ser på ØNSKEDRØMMEN.
Fint program.

Ha en fin helg.                  Klem Mette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar