mandag 24. september 2012

Funn i min mors kjeller

 Nå skal jeg vise dere noen skatter som jeg fant i min mors kjeller,mye rart som kommer frem under rydding.Ting som jeg kan huske fra da jeg var ganske så liten,da vi bodde på småbruket der hvor min far kommer fra.Vi bodde vel der til jeg var rundt 11 år om jeg ikke husker feil,men nok om det.Og nå skal huset som mine foreldre bygget selges,min mor er på sykehjem nå og det kan ikke stå tomt.Trist men slik er det .
Så da blir det noen bilder fra disse tingene.
Håper dere koser dere like mye som jeg gjør,når det gjelder gamle skatter.




Dette er en nydelig skål med blått mønster,under skålen står det RIDGWAY og lengre under Windsor.Et Engelsk mønster tror jeg.


Her er koppen,fant bare to skåler og en kopp,men det betyr noe for meg så tar vare på det.
Smaker sikkert ekstra godt med tea i den.He he.
Og denne var det bare 1 av,den husker jeg ble brukt bare til smør ,Den er eldre en de blå koppene med skål.Koselig og ha.

Så gravde vi litt lengre inn i hylla i kjelleren og der dukket det jammen opp et melkespann som vi gikk og hentet melk i.Har jo vært på jakt etter melkespann i lengre tid og endelig har jeg funnet det.
Fant ett til som var større men ikke i så bra fatning og uten lokk,det kan brukes til noe det også,det er bare og bruke fantasien.

Atter en kjele vet ikke hva den typen heter,men har også to kjeler i samme stil så dette var gøy.




En bolle som mamma brukte mye når jeg var liten.Jeg husker ikke til hva men bollen husker jeg godt.Vet hun også hadde noen boller som var brune med en eller to mørkere brune striper på øverst men de har jeg ikke sett noe til.De hadde jeg håpet og kunne finne.Har tenkt mye på de.Sikkert gått i stykker og kastet.Mamma satte alltid brøddeig i den største ,de var så fine.Men får være fornøyd



med de funnene som er.Håper dere har koset dere med disse bildene,så da sees vi snart igjen.



Stor klem fra meg.......Mette.

1 kommentar:

  1. Hei mamma. Den hvite kanna med det blå mønsteret heter Cathrineholm. Det er den samme som jeg fant i bolle, den røde med all murguffet oppi. Har satt den i vann med zalo for å løse det opp.
    På denne linken kan du se flere cathrineholm produkter.

    https://epla.no/productlists/2465/



    SvarSlett