mandag 13. august 2012

Hekling


Fikk en smart ide her om dagen,hadde dynetrekk som ikke ble brukt.Da satte jeg i gang med og rive det opp i strimler og nøstet det opp.Ble tre nøster,ville prøve og hekle meg en matte ,som sagt så satte jeg i gang.




Hekler på nål nr 7,syns det passet ganske bra.Har ikke noe oppskriftbare hekler og passer på og legge ut med jevne mellomrom slik at den blir rund og ikke buer seg slik det gjør om du hekler en lys lykt.Matten måler 50 cm i diameter nå så den vokser seg større og større.Har bare ett nøste igjen nå så får se hvor stor den blir.




Her ligger de tre nøstene før jeg satte i gang.Er litt artig og prøve noe nytt  og.




Gjenstår bare og se hvor jeg skal ha den ,og hvor den passer.Den tid den sorg.
Noen som har forslag .Lurer på om jeg må hekle et slikt til katten min som elsker og ligge på armlenet på sofaen som er ny.Blir jo alltids hår etter disse dyrene.





Fortsatt ha en fin kveld folkens.



Klem Mette.

1 kommentar:

  1. Ser ut som den blir superfin!!Passer sikkert godt som sitteunderlag også?? Ha en strålende dag =) klem fra meg.

    SvarSlett